Najliczniejsza seria parowozów jakie pracowały na powojennej PKP. Parowóz stworzony na ciężkie warunki frontu wschodniego okazał się uniwersalną, długowieczną i prostą w obsłudze konstrukcją. Użytkowany w Polsce w liczbie 1400 egzemplarzy, obsługiwał każdy rodzaj pociągów. Skonstruowany do ciągnięcia niezbyt ciężkich składów towarowych, z powodzeniem prowadził pociągi osobowe, a w wyjątkowych wypadkach nawet pociągi pospieszne. Dla wielu osób żyjących w PRL sylwetka parowozu Ty2 stanowi do dnia dzisiejszego synonim wyglądu typowego parowozu.
Z racji dużej ilości parowozów tabliczki z oznakowaniem Ty2 są dziś często spotykane. Tablice odlewano najczęściej w żeliwie, ale również w znalu, aluminium a nawet w mosiądzu. W przypadku tabliczek seryjnych trudno mówić o dominującej typografii - na pewno istnieje kilka bardziej typowych wzorów związanych zapewne z konkretnymi ZNTK, w których naprawiano te parowozy. Poniżej przykłady kilku tabliczek seryjnych oraz numerów, które niegdyś znakowały te zasłużone dla polskiego kolejnictwa lokomotywy.
Specyficzny wzór tabliczki, z jaką jeździło całkiem sporo parowozów Ty2. Przerwy między literami i cyfrą są niewielkie, charakterystyczny prawie kwadratowy rozmiar tabliczki. Odlew w znalu.
Bardzo popularny wzór tabliczki z pochyłą literą 'y' oraz 'niedokręconą' do końca cyfrą '2'
Tabliczki z parowozu Ty2-1401 stojącego skansenie w Kościerzynie. Warto zauważyć ilość otworów po śrubach mocujących na tabliczce z numerem. Można przypuszczać, że ta tabliczka jeździła z tym parowozem od wpisania tej maszyny na inwentarz PKP.
Tabliczki z Ty2-1258 w ełckiej izbie pamięci na kolejce wąskotorowej. Warto zwrócić uwagę na 'bałagan' w tabliczce z nr inwentarzowym. Czasami na PKP podchodzono bardzo niechlujnie do odlewania tabliczek parowozowych.
Ty2-1184 stojący w Chabówce. W tym wypadku tabliczki wyglądają całkiem schludnie. Pytanie tylko czy te tabliczki wisiały na 'kopciuchu' gdy jeszcze był pod parą ?
Ryflowana tabliczka seryjna z muzealnego Ty2-572. Przypuszczam, że tabliczki wisiała na tym parowozie jak jeszcze pracował 'pod parą'...